tyme spm 2009

2oo9 - aku dak asrama and stay kat asrama smk seri saujana. Banyak Kenangan yang aq dapat dari sekolah tu.pahit dan manis.

1.Dari banyak2 pengalaman tu ni serba sedikit aq ceritakan.

kalo time exam je... mesti senyap giler.semua bace buku. lagi2 tyme hujan sejuk dowh.
bile dah naik form 5 2009 kitowang la take over asrama. aq ni xde jawatan kat asrama. he3 dengan ini menyatakan aq bawak hp...

2.best gak tiap2 tahun ade orientasi .. so aq ingat kitowangny x bes la...
erm.. belum cube belum tahu. bile kitowang tanye dak2 form 1 and form 4..
dowang jawab best,
ade skali kitowang x taw nak wat pe. antara night walk atau malam muhasabah/
then kitowang decide malam muhasabah la... ade advantage. lgipun klo night walk takut ade yg lemah semngat. so malam muhasabah tu kitowang buat recording suare, tyme nak wat recording tu xley blah. biase la orang xde pengalaman. nak belakon mesti la byk tergelak. adoy. banyak kot halangan nak siapkan recording time tuh. hu3
XD

3.aku ni dak karate dari form 1.sbb asrama tu xley masuk bende lain/ Puteri Islam @ Karate
so aq decide karate sbb aku bukan jenis ladies. tp yg masuk Puteri Islam tu senarny malas nak gi training karate je.tp ade la yg mmg nak masuk PPI tu sbb sebati ngn jiwa dowang kot
so bile kire tgh tahun kot. silat ditubuhkan. dari sek rendah aku ade KRS. bile darjah 5 ditubuhkan aku terus masuk sbb. aq aq rase cam best. bile masuk mmg la best gler.. cikgu pun rock2 belake.. tu la cikgu sek ak,
terlencong sebentar. biler dah ade silat tu aq nak masuk sbb aq berminat ngn silat. silat tu byk practical lawan. kalo karate banyak gaye2 pebende tah. aq xley masuk silat sbb aq ni pengerusi kelab karate ni.so aku just dtg je latihan silat tgk2. cikgu die mmg masuk ngn jiwa aku la. cikgu nazim .aq pun masuk la tp tanpa pengetahuan cikgu2... ah ape aku kesah.asal aku dpt pe yg aku nak// kalo dlm silat ni. group tu cam family tu yg aku suke tu. satu keluarge dlm sek tu. pergi latihan. latihan die lgi heavy dri silat.
4.cikgu mintak kitowang cari orang lagi. so aq ckp la.aq ni rapat ngn budak2 karate. sbb aq je yg betahan sampai form 5 yg lain tu masuk karate tp x gi training la. so aq story2 ar ngn bebudak tu spe nak masuk silat... mmg ramai la nak masuk silat. tp pengetua x kasi lak... cam kerek giler ar... so tak tau la pe cer skunk ni

5.bile tyme dah nak SPM tu. bebudak dah balik umah dah.tinggal dak spm je kat asrama. mmg cam rumah kitowang la .sbb xde orang nak check an. peraturan pun xde. huh. best gler ar... tinggal ngn kengkawan. pastu spm kan ade. hari yg xde kertas tuh. mmg ade yg tgk tv,masak kat umah cikgu. telentang atas katil. dengar lagu. ade yg beljar. basuh bju./ pergh pengalaman yg mantap. tp sayang aku tulis skit je sbb dah x ingt dah. tu la .tyme spm xley nak bukak blog hu3

6.tyme exam spm. kitowang klas yg pertama. cikgu yg jge tu handsome ar gak. smart. tyme exam x ngntuk la tgk die.ade skali time kertas bio. pergh ngntuk giler ar... aq tertido. cikgu tu yg kejut. malu siot. aq cover2 ar.
eleh cikgu tu lagi la. slalu tetido. yg bestny die tgk video kot. ketua pengawas lak slalu kuar2.
uisyh cam xde orang jage. giler gempaq ar/. then time kertas Pendidikan Seni Visual (PSV) aku je dri klas satu yg amek. yg lain chinese, so bile PSV 1 tu. objektive bpk kacang an. stgh jam. kitowang kuar.bile cikgu tu kutip kertas. die senyum kat aku kate. senang sgt ke kertas tuh sume kuar awal, budak2 cine cam wat dono je. aq jawab la . senang ar gak.
bile PSV2 dah lukis2 tu... aq bepuas hati la ngn ape yg aku lukis... lawa gak. bile tyme exam la nak lawa2... huhu. yg amek PSV tu 4 orang je Jason, Li an, Hazel, aku.
so aq terdengar la cikgu tu borak ngn cikgu lain. rupe2ny die dah kawin. so biler nak kuar tu cam cuak ar. nak kuar x nak. sbb 2 stgh jam lame tu. lukis2 ni kejap je.
so biler aku aku diri nak kuar. yg lain sume ikut diri la.so kitowang pun blik. aku pun blik la asrama. aku gitaw la spe yg minat cikgu tu./ die pun ckp melepas. sambil tergelak2.. huhu . *bukan serius pun *
kertas last syariah. ade yg suh cikgu tu amek gambar.tyme exam. sume tension je nak jawab syariah. tp ad yg nyorok2 belakang orang lain. =D

pastu biler dah habis kertas amek gambar ngn pengawas yg jage, termasuk la cikgu tu. huhu
ketua pengawas pun rock. walaupun seorang ustaz,.
hah satu lagi pengalaman. tyme first day tu. paling ketare yg bgn kusi bising gler miftah.mmg sume seret kusi ar,. ustz tu bengang je. nme je pompuan . bgn bising gler. so the next day ,kitowang bgn ngn tiade bunyi bising. bile dah kuar tu tgelak2 la.. boley kire tiap2 hari la ustz pesan kuar ngn sopan. huhu

bile dah balik tu ade yg stay asrama sehari lagi. sbb ye ar. for the last tyme la katekan. tp mak aku x kasi. so aku pun selamat sampai umah

Comments

Popular posts from this blog

Turutan Kisah Laksamana Sunan by Ramlee Awang Murshid

loft bed (tempat tidur loteng) atau bunk bed(katil bertingkat)

Menjalani Minor Oral Surgery - Dentist