Pulau di Malaysia Untuk dilawati 2011

Pulau di Malaysia ni pun apa kurangnya, banyak yang cantik dan sungguh menarik untuk dilawati, dan antara pulau yang cantik ialah

1.Pulau Lang Tengah, Terengganu
Ramai yang tidak tahu tentang kewujudan pulau ini.(Pulau Lang Tengah adalah sebuah pulau Terengganu, Malaysia. Pulau ini air lautnya jernih, memiliki pasir pantai yang putih dan hutan tropika.Pulau ini terletak kira-kira pertengahan antara Pulau Redang dan Pulau Perhentian.

2.Pulau Rawa, Johor Bahru
Pualu Rawa adalah sebuah pulau karang di pantai timur Johor, Malaysia, 16 km dengan kapal dari Mersing bandar. Pulau ini popular dengan pelancong dari Malaysia dan Singapura, yang datang untuk menikmati pasir pantai yang putih, snorkeling dan scuba diving.
"Rawa" adalah dari bahasa tempatan yang bermaksud merpati putih, yang banyak di pulau itu.

3.Pulau Tioman, Pahang
Pualu Tioman dikenali sebagai Gunung Daik Bercabang Tiga adalah sebuah pulau kecil yang terletak 32 km di lepasan pantai timur Semenanjung Malaysia di negari bahagian Pahang. Ia mempunyai lapan kampung utama, yang terbesar dan paling padat penduduknya sedang Kampung Tekek di utara. Pulau padat hutan adalah jarang dihuni, dan dikelilingi oleh terumbu karang yang banyak, menyebabkan ia menjadi tempat scuba diving yang popular di Malaysia. Ada juga banyak resort dan chalet di sekitar pulau yang mempunyai status bebas cukai.

Ermm, menarikkan dan jika diberi peluang saya nak!! pergi melancong x kesahlah bersama kawan-kawan atau keluarga. Saya juga akan mengambil banyak gambar alam semulajadi di pulau-pulau itu, dan untuk merealisasikan impian saya ini. Saya berharap saya akan berusaha untuk belajar rajin-rajin.

JOMMELANCONG!!!

Comments

Popular posts from this blog

Turutan Kisah Laksamana Sunan by Ramlee Awang Murshid

loft bed (tempat tidur loteng) atau bunk bed(katil bertingkat)

Menjalani Minor Oral Surgery - Dentist