Raya 2012

Raya makin lame makin awal. kalau dulu mase kecik2 raye time cuti sekolah senang gi kutip duit raye. sekarang kalau nak kutip duit raye kene tunggu sabtu ahad baru tuan rumah ade kat umah. ni kalau gi time tuan rumah xde, xde la duit raye. (duit raye ja ish ish). Dulu mase kecik2 pergi raye dapat 50sen, 70sen sweet plak rase.. sekarang sume duit kertas ye la kalau bagi duet syiling orang kate kedekut pulak kan. huhu. sekarag orang datang raye bagi la singgit 2inggit. tapi kalau sedare mare tu lain cite ar. tu dapat RM10, RM20, RM30 RM 5 HAH~ kalau sape yang untung dapat la sekeping RM50 wuhhh~ hebat la kalau dapat tu.

Baju raye keluarge aku tahun ni warne hitam. so kalau bab baju raye ni mak aku la belikan, aku pun xtaw la kenape aku x beli sendiri ja. siyes xtaw. bile pakai baju yang mak pilih ni mmg confirm la besar ye la mereka akan kate besar2 la okay. bukanlah bermaksud saye ni suke pakai baju kecik2 tapi besar yang melampau. huhu baju kurung sampai yang bajunye la en sampai ke betis. tangan bajunye x nampak tangan den. kainnye xpe la boleh lipat.. huhu tapi tu la tiap2 tahun suro jugak mak beli walaupun camtu jadinye. hehe... raye kalau orang cina x pakai warne hitam katenye cam nak bekabung. tu la tapi tahun ni warne hitam sbb adek aku ade maulidurassul ke ape tah so nak kene pakai baju melayu same kaler. so hitam la pilihan guru guru nye tuh. beli la baju melayu warne hitam tp disebabkan baju melayu tu mahal, senang kate baju raye tahun ni hitam.. ngee~ so aku dapat la baju kurung hitam satu warne hitam haha... redundant..

Raye pertama ofcourse la kene kumpul umah wan (nenek). walaupun wan sudah tiada tapi kami berkumpul disana untuk berjumpa plus umah tu kazen aku gak yang duduk. mase mula2 datang tu mak ai. sunyi ja, gila ar rase dah datang lambat dah tu kul 10 pagi. tapi lame2 bising jugak rumah tu... huhu.. the next day tu kami sumer berkumpul kat homestay kat trolak. sbb nak gi mandi hotspring kat sungkai katenye.. best sangat. sbb ade family kan.. best la... mandi then MAKAN~ ofcourse la kan. mmg orang akan cari makan punye la kalau dah duk main air selame 3jam pertame tu... lepas makan sambung balek. adui... mmg korang ni x penat ke?? huhu then i join jugak.. haha. homestay mmg best. comfortable gile... rase macam umah sendiri dow. tp x best nye part masak ar. satu umah bau.. huhu.. kat homestay tu macam biase la anak dare duk tido dalam bilek dak lelaki tido luar xmuat lagi ade 3 dak laki tido lak dalam kemah kat luar.. senarnye muat ja.. dorang gedik2 nak tido kat khemah plus dorang rajin nak set up khemah tu so be it...

hari tu jugak la makteh aku ngn makcu aku check out sbb esoknye dorang keje. family aku, paklong ngn paklang tinggal lagi satu malam.. esok pagi berangkat pulang. =)
nseb semua x balek serentak kalau x mesti havoc... huhu.

lastly balek rumah like always sambung tgk movie kat lappy. ye la orang ade lappy itu pun sbb masuk U kalau x mesti xde lappy hehehe.



Comments

Popular posts from this blog

Turutan Kisah Laksamana Sunan by Ramlee Awang Murshid

loft bed (tempat tidur loteng) atau bunk bed(katil bertingkat)

Menjalani Minor Oral Surgery - Dentist