Semester Baru Semangat Baru!

Bila nadh aka pingu bercerita tentang blog yang die dah update tu aku rase macam nak update blog jugak. Dengan semangat yang baru nak masuk semester baru ni..




huU~ bile bace balik semua kisah2 yang aku merapu dekat blog ni. aku malu pulak kat orang yang aku kenal bace. -.- tapi xpe aku dah insaf sekarang. dengan adenya semester baru ni . aku ade azam baru iaitu ak nak belajar betul2 naik kan pointer aku bukan setrakat naik kan je. aku nk A bukan setakat A je A+ walaupun same je markah die... tapi tu target aku. aku xnak main2 xnak pergi mane2 aku nak kumpul duit plus kumpul pointer biar naek so aku bole masuk UTP kat Perak @ UTM kat Skudai walaupun jauh xde la sejauh dungun ni.. =.= kalau aku xdapat nak masuk dua2 tu sbb pointer kene cgpa 3.00 keatas plus ade interview mane tau x lepas ke. aku akan masuk uitm je. uitk die akan exam cgpa 2.7 xsilap la... so. aku akan berusaha keras
so aku bole masuk UTP @ UTM.



ATAU!!~





Tapi baru2 ni P.uda aku ade bagi semangat kate pergi la belajar luar negara!~ tgk macam pak uda sampai US katenye =)
so die ade kate australia - engineering ok~ so aku ni mmg la nak sangat2 bile lagi nak merantau. mmg xdapt la kalau keje nt. tapi adakah babaku akan bagi aku pergi? itulah persoalannya., tapi pak uda kate. kamu mintak je. kalau die dah accept tunjuk la dekat baba yang universiti tu ade accept aku. so iu decision die nak bagi ke tidak. plus my aunt is there right now buat master katenye. auuwww I WISH TO GO THERE!~ PLEASE~ so kalau aku berusaha bersungguh2 di semester 5 ni pointer aku naek aku akan target University kat Australia. aku ade survey2 tapi tgk dulu la. kalau kate aku masuk University of Melbourne kang menipu pulak. ye la tu la paling atas dalam ranking Universiti kat Australia.



ADAKAH University of Melbourne menjadi pilihan? ATAU!~







Kalau xdapat Australia pun pak uda kate pergi la Singapore!~ so aku ade la survey singapore jugak yg aku taw National University of Singapore yg cam Up la. xtaw la die ade university lain ke en. x cari pulak betul2. tapi kalau dah accept pun. mane pulak aku nak dapt duet? SCHOLARSHIP ? Adakah aku akan dapat scholarship? tu kene kekal kan CGPA bile fikir2 balek xpe la duduk dalam Malaysia je la,, senang parents pun ade.. huhu plus kalau nak pergi jlan2 ke senang nak balek.. (pikir jln2 je bukan study)

Okay la ape2 pun penentuannye dekat semester baru yang akan bermula 11 june akan datang ni. aku akan melakukan terbaek.!~

Semoga anda berjaya

Comments

  1. aku sokong ko further study kat sgapore or australia. seriously, kalo bukan time blaja bile lg nak pergi merendek kat sana. btw, ak pon ade simpan angan2 nak further kat UK..hukhuk...

    ehh, perlu kew mention nama aku kat atas uh.??? hahaha

    one more ques, cam mane nak follow ko.??? x nmpak pon follow button... =,="

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Turutan Kisah Laksamana Sunan by Ramlee Awang Murshid

loft bed (tempat tidur loteng) atau bunk bed(katil bertingkat)

Menjalani Minor Oral Surgery - Dentist